sahabat Senyap

Monday, March 29, 2010

Mungkin Sekarang Sudah Ada Dia

Lama. Ya, lama aku tinggalkan sini. Bukannya lupa, tapi makin banyak komitmen yang perlu galas sekarang. Sudah makin nipis masa yang ada untuk waktu senggang. Haha. Serius, bila dah lama tinggal menulis ni. Bila mula semula, jadi janggal. Cukup payah perkataan2 hendak dicernakan tersusun menjadi ayat.

Mimpi. Kadang2 kita selalu bermimpi hendak jadi yang sempurna. Tanpa secalit cela dari segala segi. Mahu jadi yang terbaik. Ingin berada di puncak dunia. Cantik pada mata yang memandang dan senang bagi mana2 hati yang menerima. Bila orang pandang akan timbul rasa kagum, akan lahir rasa.. Ah, apa ya? Bila hadir kita mereka akan senang dan rasa kehilangan apabila sebaliknya. Tapi aku tahu, semua2 tu hanya aku layak perolehi dalam mimpi. Ya.. Mimpi malam yang sangat merehatkan.

Bangun. Cara terbaik bagi menjadikan mimpi itu benar, adalah bangun. Celik mata, hirup dalam nafas pagi untuk hari yang baru. Mengharapkan hari ini mungkin akan bawa pembaharuan cerah dari hari kelmarin dan semalam yang kusam. Mana tahu hari ini adalah hari itu.

Masa. Ia sentiasa berjalan. Aku tidak ingin diperhamba pada masa lampau, aku tak boleh buat itu kerana aku begini. Itu bukan cara aku sebab aku bukan mereka. Tetapi aku ingin menjadi arkitek pada masa hadapan. Yang sentiasa mencari ruang peluang untuk memperbaiki diri.

Ketawa. Bulan Mac sangat2 padat dengan aktiviti. Balik kerja pun sekarang sudah lewat malam. Minggu pertama aku di Pulau Pinang hadiri kursus dengan MEF Academy. Minggu seterusnya berkampung di Learning Centre, juga hadir kursus tentang Production System. Demam dua hari kemudian, mungkin tak tahan dengan cuaca.

Minggu berikutnya, perlu beri taklimat hampir sepanjang minggu kepada pekerja. Sabtu baru2 ni aku di Kulim, ada anjurkan Karnival Kerjaya di sana. Semalam, sesi kaunseling yang diselia aku. Opps, tiga sesi kaunseling secara tepatnya. Best. Boleh basuh orang. Hehe. Ketawa lagi. Dan untuk hari esok dan lusa juga sudah ada pengisian yang perlu dibuat. Hah. Keluh berat.

Akhir tinta. Penat, tertekan? Langsung tiada. Mungkin sebab sekarang aku sudah ada Sayang. Heh. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Ami. Wah, entry pertama dalam bulan nie. Pecah rekod. Haha.

3 comments:

asked said...

slamat kembali meyh~

Qaish Nur Mikhael said...

ya, tenkiu sebab still sudi melawat sini.. hehe

[z@ck] said...

ehem3..
=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...