sahabat Senyap

Wednesday, December 29, 2010

Saham Akhirat

Hari ini aku belajar sesuatu. Ilmu dan rasa yang sangat berharga dan setinggi2 syukur. Aku tahu. Aku hanya sekadar pemerhati dan pendengar. Bagi mereka yang menanggung, yang menerima, yang merasai. Bak kata pepatah. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Aku tahu perit dugaan yang mereka terima, dan Dia lebih lagi tahu.

Dalam hati, hanya mampu mengeluh. ‘masyaAllah, kesiannya adik tu’. Itu yang mampu aku ucapkan. Adik Muhammad Afiq Irfan, baru berusia empat tahun. Usia seputik itu, sudah mula rasa erti perit untuk menyambung nafas dalam hidup. Adik Afiq disahkan mengidap penyakit leukemia dan memerlukan pemindahan tulang sum sum. Kos perubatan dianggarkan berjumlah RM 60,000.

Itu salah satu tugasan yang aku terima semalam. Lihat peruntukkan dana Corporate Responsibilities. Tak cukup. Belek baki peruntukkan Staff Welfare, juga xcukup. Bila sampai penghujung tahun kewangan, kebiasaannya memang macam ini. Berkerut sedikit dahi. Lama jugak aku termenung depan PC. Tarikh pembedahan akan dijalankan dalam bulan Februari 2011. Dah tak lama.

Derma kilat. Itu yang aku buat tadi. Bila aku iklankan kepada semua pekerja, ada yang beri respons positif. Ada juga rakan yang hendak bawa kes ini pada badan NGO. Terima kasih. Sama2 bantu aku. Kelab juga berminat untuk menyumbang. Tapi, masih tidak cukup.

Di sini aku ingin mengambil kesempatan untuk menyeru semua pembaca, aku tahu blog ni xramai yang tahu. Tak ramai yang kenal. Cuma minta bantuan anda, jika tahu mana badan yang boleh membantu. Cuma beri sedikit info ke emel ini
double_zie@yahoo.com.my. Ini talian aku di ofis, 04-466 8299. Sama2 kita bantu. Menabung untuk saham akhirat.

tinta dari meja penulis,
Senyap.

p/s : I’m Emi. Sayang baru balik dari Melaka. Rindu. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...