sahabat Senyap

Saturday, January 30, 2010

Aku Rasa Aku Akan Kekal Kat Sini

Bumi ini sebenarnya begitu murah hati. Baru sahaja disentuh dengan sebuah cangkul, ia tertawa dengan musim menuainya. Bumi adalah tempat menyebarkan benih dengan sukarela, sebagaimana langit dihiasi bintang2. Ia adalah sebuah tempat penginapan yang sederhana buat manusia dan tempat ziarah yang tenang bagi jiwa. Tuhan meminjamkan bumi kepada kita buat sementara, tapi ternyata ianya adalah sesuatu yang tak ternilai harganya.

Alangkah sempurnanya aturan alam sehingga setiap orang, pada masa dan tempat di mana dia berada, sentiasa seimbang dengan apa sahaja yang lain disekelilingnya. Seperti melalui cahaya malam dan sinar siang. Apa yang disempurnakan oleh alam semulajadi adalah jauh lebih baik dan indah daripada apa yang disempurnakan oleh seni. Unik sangat.

Alam ini tidak pernah mengkhianati mana2 hati yang menyintainya. Dan tidak pernah akan menyakiti serta akan sentiasa menjadi rehat buat sesiapa yang ikhlas menghargai. Jadi berikanlah cintamu pada alam kerana itulah jalan sebenar untuk memahami keindahan. Hurm. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Emih. Melankolik, puitis dan berat. Corak penaku. Thanks buat reader2 yang sentiasa menjadi reader bagi blog nie. Senyap says Peace.

6 comments:

[z@ck] said...

oyeh!
=)

dila said...

bleh saya jadi rehat awak..?

Orang Senyap said...

zack ::

oyeh yer zack??

haha.. xjadi la nak benti..
sayang sangat.. dah jadi hobi..

hehe..

Orang Senyap said...

dila ::

awak jahat..

arini rehat, esok dah bunyi loceng tamat rehat.. hahaha

aideeb said...

Aku perasan...
semuanya aku...

(paham tak nih?)

Orang Senyap said...

aideeb ::

semuanya kamu??

heh..

seriyus aku xpaham deeb.. hehe

explain sket?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...