sahabat Senyap

Thursday, April 07, 2011

Pain Killer Is My Dearest Friend Now

Lama juga termenung. Memandang setiap genap inci bilik, mengira saat demi minit hingga menjadi jam, dan kemudiannya muncul lagi satu hari yang baru. Hurmm, sekali lagi mengeluh panjang. Sudah masuk hari yang kesepuluh. Ya, sudah sepuluh hari berkeadaan begini. Masih terlantar.


Tak tahu hendak dimula dari mana. Lama sungguh tinggalkan blog. Hingga bila kembali mentitipkan jari menekan aksara-aksara di dada papan kekunci komputer riba pun sudah rasa janggal yang sungguh-sungguh. Bukannya janggal yang bagaimana, Cuma untuk menceritakan satu lagi entri seperti agak berkarat. Heh. Senyum sedikit.


Oh ya, termasuk yang ini. Sudah tiga kali terlibat dengan kemalangan jalan raya. Eh, empat kali. Yang awal, ketika sekolah rendah. Cuma tiga kali yang ini sahaja baru-baru ini. Apa yang boleh digambarkan, hanya teruk. Kali ini paling teruk. Sebabnya sebelum2 ini walaupun kena langgar, masih lagi boleh berdiri mengaduh sakit. Tapi giliran kali ini, langsung tidak sedarkan diri. Pengsan. Separa mati. Sedar2 sahaja sudah di katil hospital.


Tapi, walaupun terlantar. Meskipun perlu menahan sakit. Aku seharusnya bersyukur yang sangat-sangat kepada Nya, syukur kerna masih diberi peluang untuk masih bernafas seperti sekarang. Syukur, alhamdulillah. Terima kasih Tuhan. Terima kasih.


Dan terima kasih juga kerana dibukakan mata untuk mengenal siapa kawan dan siapa kenalan. Sungguh, kawan yang sebenar akan muncul bila kita di dalam kesusahan. Bukan hanya ada bila waktu kita senang sahaja. Untuk kawan-kawan yang berikan semangat, untuk kawan-kawan yang ada, aku hargai sangat-sangat. Kamu sahabat yang baik.


p/s : I’m Amie. Sudah beransur sembuh.

6 comments:

iidyll iceness said...

chaiyok2....
cm pelik jer...huhuhu
tc tau bro....wat sy cuak jer...
jgn p mn2...
blnjer sy laksa sbungkus dl...
byk bungkus pn xpe...:P

Qaish Nur Mikhael said...

eh? pelik kat mana tue nana?? haha

cakap jer, bila kaki dah cecah malaysia nanti. insyaallah, takat laksa tue. no hal :)

iidyll iceness said...
This comment has been removed by the author.
iidyll iceness said...

bro mimi......nana dh de kat msia since 2nd april 2011 tepat jam 0015hrs nana cecah tanah msia tau...waaaaaaaaa

org dh blk bpe hr dh pn...
de kat kl nie...sok jmp fifi..

Qaish Nur Mikhael said...

owh, yeke?? haha. adeh. kenapa x bagitau awal?

waah, patut la tadi ada baca kat status dia nak tolak g KL. nak jumpa buah ati rupanya.. :)

iidyll iceness said...

huhuhuhu
cmne nk gtau...
wendy jer yg tau...:P

ngeee~~~~
5bln ooo xjmp....
kne jmp....................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...