sahabat Senyap

Friday, August 12, 2011

Macam Semalam

Sama seperti hari semalam.

Rutin masih lagi mengetuk-ngetuk papan kekunci macam selalu, sekejap2 siapkan laporan, sekejap2 belek pinda semula SOP yang hendak didaftarkan ISO, sekejap2 mengadap berkajang2 surat rasmi, sekejap2 yang sama. Sama macam semalam.

Jemu? Muak? Entah, lebih suka dari jelik. Mungkin minat menulis yang sudah semulajadi. Tapi tipu kalau kata tidak bosan. Memang secubit rasa itu ada juga melekat. Memang diakui, tidak boleh lari.

Baru terima surat kenaikan gaji. Alhamdulillah, rezeki tahun baru. Pertengahan Ogos atau pertengahan Ramadhan terima duit raya pula. Syukur. Boleh menyimpan lebih sedikit, buat belanja kenduri kahwin. ^ ^

Tapi bila tu, masih kabur lagi. Calon pun on off. Hurm. T T

Pagi tadi semasa menulis Memorandum Pentadbiran untuk edaran dalaman Syarikat bagi kuatkuasa masa kerja waktu bulan Ramadhan, tiba2 rasa macam sekejap sangat masa berlalu. Sekejap yang sungguh2. Sedar2 saja sudah sampai penghujung bulan Julai, esok lusa dah masuk Ogos. Dah mula puasa. Puasa yang lepas pun masih ada berbaki yang belum diganti. Gara2 insiden kemalangan minggu akhir Ramadhan tahun lepas. Alahai. Detik hitam. Kalau boleh tak mahu ingat lagi.

Masa menulis entri ni, terfikir juga. Masih ada lagi ke yang baca blog Silent Melody ni. Haha. Entah. Sudah lama sangat tidak aktif, masa senggang tu dah sangat2 singkat. Tapi yang pasti aku masih lagi macam dulu. Akan sentiasa menitipkan entri jika ada masa terluang. Masih sama macam hari-hari yang semalam.

Masih lagi Mr Silent.

p/s : I’m Ami. Terus menulis. Always.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...