sahabat Senyap

Friday, April 16, 2010

Back To Basic

Tercampak di dalam mainan emosi betul2 sangat meletihkan. Bila emosi berkecamuk, pandangan mata mula mencerun dengan rasa benci. Marah dengan apa yang berlaku. Dengan rutin kerja sehari2, rasa tertekan makin berlipat bila perkara yang aku takut berlaku akhirnya terzahir menjadi realiti. Waktu ini kalau sesiapa yang datang tegur, pasti penuh dengan hamburan kesat yang pasti aku akan sesal seminit kemudian. Jadi, jangan tegur aku waktu ini!

Entah lah. Selalu bila aku fikirkan tentang masa depan dan di mana aku berdiri dan segala kemungkinan yang boleh berlaku, aku jadi takut. Being afraid to love and being afraid to get hurt. Menetapkan harapan yang melangit. Sentiasa memikirkan apa kesalahan yang mungkin aku lakukan esok dan keliru akan apa yang masih tidak aku lakukan sekarang bagi memastikan semuanya pulih semula. Pastikan semua kembali baik. Kadang2, bila semuanya jadi berkecamuk, kucar kacir. Aku rasakan hidup ini sangat susah. Yang kehidupan waktu dewasa itu amat menyakitkan. Hah.

Jadi kadang2 Allah ingatkan kita balik, usah sedih2. Sentiasa berprasangka baik, jangan simpan dendam tapi selalu buat baik pada orang tanpa harapkan balasan. InsyaAllah Dia akan tolong kita. Buat kerja kita sungguh2 dan sabar, sabar dan sabar. InsyaAllah Dia akan perkenankan doa kita di waktu kita tak sangka dan ketika kita sangat memerlukannya. Buat baik dibalas baik. Kan? Allah dah pesan itu dan Dia maksudkannya sungguh2. Allah maha pengasih lagi maha penyayang.

Aku cuba untuk redha atas apa yang berlaku. InsyaAllah, masa akan jadi ubat aku lepas ini. Kawan2, Ibu akan jadi antibiotik mengubat sakit aku. Doakan aku. Sebab aku tak sekuat mana. Tutup buku. Masa untuk buka buku baru.
p/s : I'm Emi. Guna gambar. Lalalala ~~~ Exposed. Hehehe. Pejam mata ye.

9 comments:

[z@ck] said...

hah! amik..reveal terus muka..hehehe..la tahzan wahai emi..hope you'll recover soon..the time will heal the wound..

Orang Senyap said...

zack ::

ya.. masa akan jadi ubat saya
lepas nie..

bila nak balik malaysia nie..

ish.

go mi nam said...

ni gambar cik emi ke?

reen_sofee said...

yes yes!
have faith on HIM!
INSYAALLAH.
everything will be fine bro.
^^

ada van de kamp said...

time will heal the wound. sooner or later, u sure'll be recovered. insyallah~

Orang Senyap said...

go mi nam ::

cik emi? bilnya saya tukar jantina nie cik liya?? haha

encik emi okey..

erm, ntah la gambar mamat mana tue saya letak. teeehehe

Orang Senyap said...

reen_sofee ::

thanks.. ya. sooner and later..

Orang Senyap said...

ada van de kamp ::

hehe.. yup!!

thanks sudi drop ur comment..

appreciate it..

do come here often..

Att Ashburn said...

betul2..
Allah takkan sesekali tinggalkan kita..yakinlah dengan Dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...