sahabat Senyap

Wednesday, July 06, 2011

Masih Menulis

‘Zam, kenapa kosong blog? Dah berhenti menulis ke?

Erm. Antara soalan biasa yang diterima dari kenalan rapat. Ketuk-ketuk kepala. Berhenti menulis? Pernah ke. Entah. Tidak pernah rasanya.

Blog. Mungkin sudah berhenti. Atau sekadar berehat sementara. ^ ^

Ah. Tapi ada ke yang peduli. Haha.

Buat kenalan yang bertanya. Saya tidak pernah berhenti menulis. Cuma tulisan saya sekarang lebih banyak menjurus kepada kertas-kertas kerja, memorandum, surat-surat rasmi, iklan-iklan, polisi-polisi dan sekarang sedang giat menyediakan laporan-laporan dan buku manual yang mana penerimanya adalah warga kerja di tempat saya berkhidmat. Betul, saya sudah tulis buku.

Ya. hidup saya sekarang lebih kepada kerja. Tugasan makin bertambah, tanggungjawab makin berat. Sehingga kadang-kadang kesihatan sendiri terabai. Dan dalam sibuk itu, ada juga hati yang terguris. Hurm, tiada siapa yang sempurna kan? Ah, itu cerita lain.

My point is. Writing is what I love to do the most. Tidak kisah macam mana jenis tulisan, sebab menulis adalah benda yang saya suka. Dan buat apa perlu berhenti dari buat benda yang kita suka. Yang kita sayang. Yang kita selesa. Kan? Peace dari Senyap.

Ah, rindu untuk tulis ‘trademark’ ni lagi. ^^

p/s : I’m Ami. Mungkin sudah tidak senyap lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...