sahabat Senyap

Saturday, September 18, 2010

Bukan Sugar Daddy

“..You jangan risau pasal rumah, segala kos penginapan kami tanggung. Makan minum kami jaga. Hujung bulan juga ada elaun. Itu komputer riba juga kami bagi percuma. Tugas you mudah saja, cuma ikut apa garis panduan yang kami tetapkan. Pasal duit you jangan risau.”

Haha. Lain benar saja bunyi dialog. Tapi itu yang dia ungkapkan bila berbual dengan seseorang di hujung talian sebentar tadi. Sambil tangan kanan menulis nama2 yang sudah pasti, dia mendail nombor kenalannya yang lain pula. Topik perbualan yang sama.

Masih lagi mencari calon untuk diberi tajaan pendidikan selama tiga tahun. Pelik juga kadang2, bila pihak Pengurusan membuka ruang peluang untuk belajar dengan ditaja sepenuhnya. Hanya segelintir yang memohon. Sepatutnya, peluang begini yang harus direbut. Sekarang, tidak pasal2 waktu bercuti pun perlu datang ke ofis untuk mencari calon untuk beberapa kekosongan.

Sekadar untuk berkongsi, DRB Hicom kini baru melancarkan penubuhan sebuah Pusat Pendidikan di Pekan, Pahang. Terbuka kepada semua pekerja di bawah subsidiari DRB Hicom. Insentifnya juga menarik, selain yuran Pendidikan, penginapan, komputer riba yang ditaja sepenuhnya. Pekerja turut diberi elaun setiap bulan selain gaji bulanan dibayar seperti biasa. Cool kan?

Permohonan kini dibuka kepada orang luar yang berminat. Insentif yang sama dan akan ditawarkan peluang pekerjaan di bawah mana2 subsidiari selepas tamat belajar. Hurm. Siapa kat sini nak ditaja? Hehe. Peace dari Senyap.


p/s : I’m Emi. Tak pernah taja orang. Eh, kejap. Ada kot, Eh, yeke. Tak3.

8 comments:

momo said...

besnya..nak2...tp lappy nak apple ja..bole ka..hehehe

senandung semalam said...

lawak la comment di atas
hehhehe

aideeb said...

memang cool...

SweetHani82 said...

SALAM LEBARAN WAKKKK

Qaish Nur Mikhael said...

mieza taib ::

amboi3, demandnya kamu mimie.. haha
okey, jap nak tanya orang sponsor. kalo xjoin siap kamu bah.. :-)

Qaish Nur Mikhael said...

senandung semalam ::

hai, thanks approve FB saya.. :-)

Qaish Nur Mikhael said...

aideeb ::

xnak join ke deeb? anak2 buah ker?

Qaish Nur Mikhael said...

sweethani ::

eyh, hai hani..?!
lamanya menghilang... haha..

erm, salam lebaran to you too..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...