sahabat Senyap

Friday, October 15, 2010

Hari Ini Milik Aku

Selamat datang pagi. Lihatlah pada siang ini. Kerana itulah kehidupan, hidupnya seluruh isi alam. Pada masa singkat itulah aku menemui beberapa hakikat keberadaanmu. Itulah saat meraih nikmat, saat meraih cahaya kemenangan. Kerana kelmarin hanya tinggal mimpi, sedang esok hanyalah fantasi. Tetapi hari yang sedang aku lalui sekarang ini akan menjadi kelmarin, sebuah mimpi yang indah dan esok adalah wujudnya harapan.

Wahai masa lalu yang telah berlalu dan selesai, tenggelamlah seperti mataharimu. Aku tak akan pernah menangisi pemergianmu dan kamu tidak akan pernah melihatku termenung sedetik pun untuk mengingatimu. Kamu telah meninggalkan aku pergi dan tidak akan kembali lagi.

Wahai masa hadapan, kamu masih dalam keghaiban. Maka aku tidak akan pernah bermain dengan khayalan dan menjual diri hanya untuk sebuah dugaan. Aku juga tidak akan memburu sesuatu yang belum tentu ada, kerana esok hari mungkin tidak ada sesuatu yang aku dambakan. Esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya yang dapat disebutkan.

Apabila berada di pagi hari, janganlah menunggu waktu petang, kerana hari ini adalah kesempatan untuk hidup. Oleh itu, aku tidak butuh memikirkan hari kelmarin yang telah berlalu dengan segala kebaikan dan keburukan yang menghiasinya. Tidak juga hari esok yang belum tentu datang. Hari ini detik aku. Hari ini milik aku. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Ami. Sedikit melankolik, sedikit ker? Haha.

8 comments:

SitiMashitahSaidin said...

lama x update~

aku dan hidupku.. said...

sume kate2 awk wat sy senyum n berfikir...

salykin sobry said...

cool!

ZihNuN FaTiN said...

banyak maksud yg boleh dienterpretasi...

selamat pagi!;)

Orang Senyap said...

SitiMashitahSaidin ::

hai siti.. hehe..
agak sibuk sikit la bulan nie.
banyak program nak kena involve sekali.. :-)

Orang Senyap said...

aku dan hidupku ::

apa yang awak fikirkan?

Orang Senyap said...

salykin sobri ::

thanks dropping ur comment..
do come often. :-)

Orang Senyap said...

zihnun fatin ::

thanks follow saya yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...