sahabat Senyap

Thursday, December 24, 2009

Antibiotik

Terkedu sekejap. Darah merah pekat menitik perlahan tumpah dari liang hidung ke telapak tangan. Pantas tangan kanan mengesatnya lembut. Bibir nampak lesu dan sedikit merekah. Muka pucat. Ah.. Pening. Kepala berdenyut minta dipicit.

“Erm.. Hari yang panjang mungkin harini.” Bisik aku sendiri.

Setiap orang dalam dunia ni aku lihat mereka dapat memikul beban walaupun betapa beratnya ia, sehingga menjelang malam… Dan setiap orang tetap masih dapat hidup dengan tenang, sabar, senang, sehingga matahari terbenam.. Itu sudah bagai lumrah, terbiasa sebab hidup memang begitu ragamnya. Kan? Sama juga aku. Tapi mungkin minggu ini jadual aktiviti agak ketat sampai kesihatan sendiri langsung xterturus. Tak terjaga.

Namun aku tetap bersyukur sebab aku punya antibodi yang kuat buat rasa sakit aku, mendengar suara ma tadi pun sudah cukup buatkan aku lupa yang aku ini sakit. Melihat telatah rakan sudah boleh menceriakan aku. Jadi aku punya alasan yang kuat untuk jauhi rasa tertekan dan tidak terus merungut.

Melihat langit dilangit di balik daun tingkap kelihatan jelas matahari semakin bersemangat memancarkan cahayanya, meskipun malam tadi sangat sejuk dan gelap. Kadang2 aku rasakan seperti ia takkan berakhir. Tapi matahari terbit juga esoknya, dan esok itu telah pun menjadi sekarang.

Harapnya hari ini lebih manis dan extra bermakna dari semalam.

p/s : I'm Amiey. Makan Ubat Time.

12 comments:

[z@ck] said...

buh daun sireh..
bukan daun pandan..
hehehehe

Orang Senyap said...

zack ::

janji bukan daun ketum kan??
hehe

|arieza| said...

get well soon emy! :)

Orang Senyap said...

arieza ::

yup..!! tenkiu.. :-)

natra md.nor said...

Get well soon! Thx follow blog i..

Orang Senyap said...

natra md nor ::

thanks sudi singgah balik..

adnil linda said...

get well soon dear fwen

i'msosupernotcool said...

tk cre dude..

btw thx drop at my blog..
urs is nice..
keep up..

Orang Senyap said...

adnil linda ::

thanks you linda..
erm, dah beransur sihat dah pun..
cuma aritu jer badan terlampau panas n xcukup air dalam badan..

Orang Senyap said...

i'mnotsupernotcool ::

thanks buddy kunjung balik sini..

keep on reading ya.. :-)

Che Adlia said...

oh tidak, ada darah.
semoga cepat sembuh..

Orang Senyap said...

che adlia ::

thanks lia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...