sahabat Senyap

Sunday, May 30, 2010

Salju Di Bumi Khatulistiwa

Aku menggenyeh2kan mata. Cuba untuk bangkit perlahan2. Tidak pasti sudah berapa jam aku terlena. Seingat2nya, sejurus selesai menunaikan fardhu Zuhur selepas menyiapkan beberapa kertas kerja di dada laptop tadi, aku terus merebahkan jasad ke tilam.

Sejenak, aku menarik nafas sebelum melepaskannya perlahan2. Berlunjur dan melakukan sedikit regangan. Bersenam. Kemudian perlahan2 aku bingkas, melangkah beberapa tapak sebelum menarik kerusi meja tulis dan duduk. Bayu waktu petang sesekali menerobos jendela menabrak pipi. Rasa nyaman.

Aku merenung kalendar meja di atas meja tulis. Bulan Mei hampir sampai ke penghujung. Hari ini sudah 30 hari bulan. Aku mencapai marker-pen dan memangkah angka tiga puluh pada kalendar tu. Ya, tinggal sehari sahaja lagi sebelum menjengah masuk ke Bulan yang baru. Bulan Jun. Tak sangka, kita kini sudah sampai ke pertengahan tahun 2010. Ah, pantasnya masa berlalu.

Kertas kerja yang bertaburan tadi pantas dikemaskan, disusun dan dimasukkan semula ke dalam fail. Masih ada tiga lagi kertas kerja yang perlu dilunaskan sebelum menjengah minggu pertama bulan Jun. Ah, sabar Emi sabar.

Semakin kurang aku menulis di sini. Tidak seperti tahun lepas, ada sahaja buah idea yang diluahkan. Buat pembaca yang masih lagi sudi singgah sini, aku hargai sangat2. Bagi yang tinggalkan komen, terima kasih ketat2. Komen kamu buatkan aku masih hendak menulis. Dan sebab kamu aku akan terus menulis lagi. Peace!

p/s : I’m Emi. Iron Man 2, IP Man 2, Robin Hood, Shrek Forever After, Prince Of Persia, Kick Ass, The Loser, The Bounty Hunter & Semerah Cinta Stilleto. Movie yang ditonton for May! Hehe. Heellleeww June.

10 comments:

Reen said...

teruskan menulis k!
ramai jek yg bace!
huhuhu

Qaish Nur Mikhael said...

reen_sofee ::

eh? ramai ker?
hehe

you too, thanks! sebab saya lihat
awak regular commenter kat sini. :-)

[z@ck] said...

ehem..
9 jun bakal tiba
=P

Anonymous said...

lmt ke blan jun...

Lan Bingka said...

banyak gak tengok movie eh..
aku tengok kick ass je...best

KameraCapAyam said...

uit...ada facebook x?wak mai emel ang..huhuh..

Qaish Nur Mikhael said...

zack ::

9 Jun?? eheh

tarikh apa tue ya... :-D

i knoe larh.. hehe

Qaish Nur Mikhael said...

Jantan Keparat ::

dah masuk bulan June pun..

Qaish Nur Mikhael said...

Lan Bingka ::

haha..

ini hantu wayang tegar ni tau.. heh

Qaish Nur Mikhael said...

KameraCapAyam ::

facebook??

ada2.. heh

erm, cuma taip Muhammad Zam Zami
atau emel nie

double_zie@yahoo.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...