sahabat Senyap

Friday, November 19, 2010

Sabar Itu Sebenarnya Indah

Aku ada membaca beberapa biografi tokoh terkenal dan menatap kisah mereka buatkan aku terpegun. Terpegun dengan besarnya kesabaran dan agungnya ketabahan mereka dalam menghadapi berbagai macam dugaan yang datang terus menerus. Macam hujan lebat yang turun semalam. Namun, daya tahanan mereka tetap utuh seperti kukuhnya gunung.

Kebenaran menancap kuat ke dalam diri mereka dan mereka sedar bahawa waktu di dunia ini sangatlah singkat. Dan wajah mereka kembali bersinar memancarkan cahaya seiring dengan datangnya mentari kemenangan, keceriaan dan masa pertolongan. Bahkan ada di antara mereka yang tidak hanya cukup bersabar sahaja, malah menghadang semua bencana itu dan berteriak lantang di hadapan musibah2 itu sambil menyatakan tentangan.

Jadi aku ingin memesan, menanam dalam hati agar boleh menjadi seperti mereka. Sebahagian daripada golongan orang yang bersabar. Sebab sabar ini sebenarnya indah.

Bersabar sebagaimana kesabaran orang yang yakin akan datangnya pertolongan Allah, orang yang tahu akan sebaik2 tempat kembali, orang yang mengharapkan pahala dan orang yang mengharapkan terhapusnya dosa. Sesungguhnya pertolongan akan datang setelah kesabaran, kelapangan akan datang selepas kesusahan dan kemudahan akan datang setelah kesulitan. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Emis. Biografi Orang Senyap. Sweet kan? Hehe

2 comments:

Nana iidyLL said...

sabar itu sebahagian dari iman....
Allah SWT suka org yg bersabar..

haishhhh
emis tu trademark yg xsedap...kne emi gak...huhuhuhuhu

Orang Senyap said...

nana iidyll ::

emis takpe lagi, jangan letak mimi cukup.. haha

pernah one time ada orang luar kat ofis panggil en zamimi. WTH.. adeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...