sahabat Senyap

Thursday, November 18, 2010

Sweet November

Congratulations!

As a way to reward your hard work and dedication to the company, we are pleased to announce that, with effect from 01st November 2010, you will be promoted as following dot dot dot…

Sweet!! Aku meneliti beberapa kali kandungan isi surat. Agak lama. Senyum. Ya, memang nama aku yang tertera. Nama aku. Ah, senyum lagi. Alhamdulillah. Rasanya baru dua bulan lepas aku terima kenaikan gaji tahunan. bulan November pula dinaikkan pangkat dengan tangga gaji yang baru.

Aku sempat lihat catatan di dalam buku nota. Yup, tabiat suka menulis ni memang dah cukup sebati. Jika tidak menulis di blog, aku akan menulis di dalam buku, dada laptop dan di meja pejabat. Cuba kebelakangan ini tulisan aku lebih kepada formal. Lebih kearah menulis Memorandum Pentadbiran, Polisi dan Prosedur Syarikat, Faedah Semasa Syarikat, Employee Handook, design format itu, reka prosedur ini, karang bulletin dan banyak banyak lagi.

Akhir Oktober lepas, kerja sudah sedikit ringan. Banyak program2 yang sebelum ini tertangguh sudahpun mula berjalan apabila diberi dua orang pembantu untuk membantu. Senyum. Lapang sedikit dada. Catatan buku nota; Corporate Responsibility – Nine cases, SWF – Two cases, Industrial Relation – Twelve cases, C&B – solve last year pending cases, I&V – Brief Brief and Brief.

Okey. Masa untuk sibuk. Masa dah tak selapang dulu.

p/s : I’m Emi. Harap dapat tinggi lagi sedikit.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...