sahabat Senyap

Saturday, September 11, 2010

Pengisian Ramadhan

Berita jam lapan malam sedang ke udara. Biarpun penyampainya mewah senyuman, namun segala isu utamanya kurang menarik minat. Lalu suara penyampai berita dibisukan kemudian dimatikan. Sejenak aku ambil masa sebentar melegakan perut selepas berbuka dengan abah tadi. Sambil melepaskan lelah seharian padat dengan aktiviti.

Tanpa sedar, kita sudah tiba di penghujung Ramadhan. Madrasah kepada sebelas bulan berikutnya. Sekejap sangat terasa. Kebiasaannya, dalam bulan Al Mubarak begini. Pihak pengurusan akan sibuk merencana aktiviti pengisian untuk pekerja. Biar suasana Ramadhan itu lebih dirasai.

Alhamdullilah, baru usai Majlis Berbuka Puasa yang diselia Divisyen aku untuk 800 orang pekerja. Syukur semuanya berjalan dengan lancar, walaupun kebanyakan persediaan ada dibuat pada saat akhir tapi Majlis itu boleh dikira berjaya. Makanan semuanya cukup, solat berjemaah juga ramai yang turut serta. Aku yang lengkap dengan sut Baju Melayu warna biru dengan rakan Divisyen yang lain tidak menghadapi sebarang masalah menjadi Petugas malam itu.

Jumaat lepas, sekali lagi diberi tugas untuk koordinat Jamuan Berbuka. Tapi kali ini khusus untuk Divisyen, jamuan diadakan secara Buffet di Emerald Putri Hotel, Sungai Petani. Masa inilah kami boleh berkumpul bersama pun. Kalau waktu pejabat, masing2 sibuk dengan kerja masing2. Masa ini masa kami enjoy, release tension.

Kalau hendak diikutkan, banyak lagi aktiviti. Tapi cukuplah jika sekadar ingin berkongsi. Bulan Ramadhan, bulan jadual paling padat. Jadi aku ada alasan yang kuat bila blog ni tiada sebarang Post sepanjang Ogos. Haha. ‘Alasan’. Peace.

p/s : I’m Emi. Tinta pertama selepas sebulan tanpa sebarang Entri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...