sahabat Senyap

Monday, January 12, 2009

Senyap Itu Indah

Desiran angin menyanyi manja di cuping telinga kala ini. Suasana senyap hingga memungkinkan degupan jantung aku turut kedengaran. Menghirup dan menghembus oksigen di dalam jantung dan seterusnya memastikan setiap sendi2 aku ini akan terus bergerak. Terus hidup sedetik lagi. Dua minggu dah berlalu sejak menutup tirai 2008. Tak tahu dimana silapnya, sejak akhir2 nie setiap saat berlalu merakamkan kebisuan aku sentiasa. Seperti tiada guna hendak bersuara, dan kalo bersuara tiada siapa di sana untuk mendengar.

Jika dulu aku teruja bila diminta berucap tapi sekarang aku kekok nak berbicara. Seperti tadi, ketika aku diminta memberi Briefing kepada student praktikal dan staff baru yang mula report duty. Aku langsung tak ada idea nak bercakap, dan akhirnya dengan bermodalkan lesung pipit kecil di pipi kananku. Aku hanya senyum jer bila aku minta mereka yang bercakap. Sedikit info tentang Pentadbiran ada aku selitkan, briefing yang sepatutnya diperuntukkan kepada setiap Seksyen 30 minit. Aku hanya ambil 15 minit jer. (What’s the hell wrong with me)

Senyap itu sungguh menyenangkan, tetapi jika terlalu asyik dengan dunia sendiri. Bercakap pun hanya dengan kata hati. Ketawa hanya terzahir dengan senyum ringkas. Itu tandanya YOU NEED HELP…

Bila pandang rakan satu departmet aku, hati aku selaloo rasa riang

Encik Zainal dengan loghat Tengganunya..
Encik Lah sentiasa dengan info safety dan diapit oleh orang bawahannya yang mana aku rasa kalo ada award pelakon terbaik di tempat kerja, aku dah ada calon2nya..hehe
Kak Ina sentiasa up to date dengan gossip
Syaja dengan aksi comeynya, walaupun dah berumur 28 tahun tapi sedikit pun tak terlintas aku nak panggil dia kakak.
Kak Ida walopun agak clumsy tapi dia sentiasa jaga aku.
Kak June plak dengan aksi gila2nya, nama aku sikit punya hensem, boley dia panggil aku Memey, nama manja dia kata.
Dan Encik Yusnee merangkap bos aku sentiasa dengan aura psikologinya, aku pun tak tahu macam mana dia buat, tapi dia sentiasa boley x-ray apa yang aku tengah fikir. Very scary…

Riang bila dikelilingi orang yang sentiasa ceria hari2, sentiasa outspoken. Tapi kadang kala aku rasa seolah2 seperti outcast untuk outlast dengan individu macam nie. Mungkin factor umur. Tapi perasaan tue singgah sementara cuma. Lepas tue terus gone with the wind.

Syyhhh

Senyap

p/s : aku amy… A man with very little word…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...