sahabat Senyap

Tuesday, January 13, 2009

Saba’tun Isnani Tisa’tun

Bismillahirrohmanirrahim…

Sebagai seorang individu yang beragama Islam. Aku rasa tertampar dan geram sangat bila lihat saudara kita kat Palestin nu tiap2 hari kena hujan bom2 dan peluru2 dari Israel jahanam tu. Sungguh tidak berhati perut ..!! bila buka paper, xpun on tv mesti ada story yang sangat2 menyayat ati. Huh… Walaupun sana sini dah kecoh mintak kita boikot produk yang datang dari Negara Lahabau nie, aku pun turut terpanggil nak buat kecoh jugak. Eheh…

Okeh, setiap produk yang ada kat kedai tue mesti ada Bar Code kan..?? (Belek balik ubat gigi yang korang guna gosok gigi tadi kalo nak tau rupa Bar Code macam mana, e2 pun nak kena tunjuk, ceh.. ko nie datang dari Planet Marikh ke ha..)

Sebelum beli apa-apa pun.. (yeah you..i talking to you?) boleh la tengok barcode number dulu... agak2 kalau start dengan 729... pikirlah2 nak beli ke tak.. products dari Israel, Yahudi, Zionist, bangsa rejim yang bom Masjidil Aqsa masa saudara2 Islam sedang solat..!! saudara2 kita.

Aku tahu produk Israel di muka bumi Malaysia nie banyak sangat, macam mana nak boikot..?? contoh produk makanan, air Milo ais yang selalu kita dok order kat kedai2 makan tue pun datang dari Israel also known as Yahudi ni. Tapi itu semua tak menjadi satu beban pun sebenonyer..

Solution yang paling baik, semua orang switch kepada produk2 HPA… semua ada. senang cerita. End of the story. Tutup buku. Tarik selimut. (eyh?)

Okey la, aku pun dah mengantuk nie… penat buat muka geram dari tadi. (muka orang kena sembelit pun ada) I nak kroish2 dulu. Erm, demam nie. Jangan kena Chikungunya sudah. fuh, mintak simpang.

Zzzz…


Sodaqallahulazim…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...