sahabat Senyap

Friday, November 19, 2010

My Silent Reader

Masa di penjuru kanan paparan skrin laptop menunjukkan masa 11.12 pagi. Cuaca agak mendung di luar dengan tompok2 hitam di langit macam lukisan cat air yang sedikit basah. Tak perlu rujuk kepada pengkaji cuaca, jelas sekejap lagi hujan akan turun. Ya, sekali lagi.

Pagi itu jari mula menari lagi di dada papan kekunci. Menambah bilangan entri.

Aku tahu selepas ini entri yang aku tulis ini akan dibaca oleh yang lain. Termasuk ‘silent reader’ di kalangan famili, rakan ofis, rakan sekolah dan saudara sepupu. Kalau isi entri itu agak sulit melibatkan luahan perasaan contohnya, aku tahu isu ini akan jadi bahan perbualan mereka dengan aku esoknya. Atau akan timbul lah cakap2 di belakang.

Ada satu hari itu, rakan ofis sakan menyakat. Serius, rasa kalau badan ni boleh dikecilkan macam cerita Doraemon, nak saja aku masuk dalam drawer atau laci cabinet dalam ofis tu. Bila musim perayaan pulak, sepupu akan menjerit ‘kami geng Otaku!!’ merujuk kepada url blog ‘aku-otaku’. Adeh. Tolonglah.

Jadi, buat ‘Silent Reader’ blog ini. Takpe nak melawat pun, dialu2kan. Datang lah selalu, beritahu sama kat kawan2 yang lain, kat Mak Usu, Mak Lang, Mak Tam kalau boleh maklumkan sama. Biar besar lagi rangkaian Otaku kita. Baru gempak kan. Aku pun secara tidak langsung rasa la feymes sekejap. Lain kali kalau singgah, tinggal sama comment tu. Sesungguhnya, comment membina dari anda akan membakar lagi semangat untuk terus terus terus lagi menulis. Cuma, jangan pergi iklankan dalam mana2 magazine sudah url blog ni.

Dengan ucapan kata akhir, aku sayang kamu dan selamat hari Sabtu. Peace dari Senyap.


p/s : I’m Amiey. Entri saja saja suka suka. Hehe.

5 comments:

iidyll iceness said...

errrrr
cakap belakang yang bek2 jer.....:P

juz keep writing..
masih ada yg mbaca blog anda nie...huhuhu

Qaish Nur Mikhael said...

nana iidyll ::

eyh? macam pernah cakap belakang jer nie? haha

chec said...

kami geng otaku!!!

peace=)

Qaish Nur Mikhael said...

cheesy ::

ini buat kelab Otaku, kebarangkalian ramai pengikut 8:10 nie..

:-)

[z@ck] said...

rasa tak bebas kan nak berkarya =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...