sahabat Senyap

Saturday, August 08, 2009

Bunga Yang Tidak Harum

Dalam bahasa bunga, mawar kuning ertinya persahabatan, mawar merah beerti cinta dan anggerik membawa makna kepada perniagaan. Benar, bunga adalah sesuatu yang paling indah yang pernah diciptakan Tuhan tanpa diberi jiwa. Tapi, bunga yang indah belum tentu semuanya harum. Kan? Hehe.

Kadangkala supaya berpijak di bumi, kita perlu berenang ke langit. Dan apabila mahukan kejayaan, janganlah hanya mengira anak2 tangga tetapi panjatlah anak2 tangga itu satu persatu.

Hanya berpesan pada diri sebab aku rasa manusia kena sentiasa ada orang yang kena terus menerus memperingati bila ada masa tu rasa yakin sudah kian nipis dalam diri. Mulakan hari dengan senyuman, kerna senyuman adalah bahasa yang dapat dimengerti oleh semua bangsa di dunia. Peace dari Senyap.

Selamat hari Sabtu.

p/s : I’m Emiey. Dare to expose...

14 comments:

Che Adlia said...

mesej yg berguna,
analogi yg bagus..
satu mawar kuning untuk kamu..
dan anggerik juga untuk kerja kamu..=)

SweetHani82 said...

Menarik tu... hmmm
awk ni sungguh berseni la
hanye org tertentu je dapat memahami nya..
teroskan usaha.. mane tau..bleh buat lirik lagu plak...hehehhe

Orang Senyap said...

che adlia ::

owh, thanks atas bunga2 dari kamu tue? hehe

hurm, agak pendek sikit entry kali nie.. minda tengah kusut sangat sekarang..

Orang Senyap said...

sweethani ::

buat lirik lagu?
wah, sungguh jauh anganmu itu ya hani? huhu..

saya masih daif lagi dalam berbahasa, suka buat ayat macam nie kat sini sebabnya nak menggambarkan bahasa Melayu ini sebenarnya bahasanya sangat indah..

kan hani? hehe..

saya masih jauh dalam melabelkan orang seni.. masih lagi picisan dalam dunia penulisan nie larh.. heh.. apapun, thanks atas kata2 dari you..

usaha lebih pasti akan datang. cherioo for ya? :-)

mynamyra said...

hurm,,yup2..agak pndek..
xspt biasa,,huhu..
npe ek minda nga kusut?
bnyk keje?

SasHa Lee said...

"apabila mahukan kejayaan, janganlah hanya mengira anak2 tangga tetapi panjatlah anak2 tangga itu satu persatu."
**i like dis..
En.Emi..Happy2 working kerh.

Orang Senyap said...

mynamyra ::

eyh myna? its been ages that u last visit me.. hehe..

ha, dah tau yer kamu hidup as student nie macam mana.. heh..

erm, saya kusut sebab hurm ntah la.. maybe pasal semua.. macam ada jer yang xkena ngan saya nie..

but i dont know what n why..

Orang Senyap said...

sasha lee ::

i think i falling in dawn of sick larh sasha..

hurm.. erm, you too happy working jugak.. hehe.

keja apa sekarang?

aideeb said...

SMILE: Special Magic In Living Everyday....klo senyum sorang2 pon ada makna..huhuhu

5rux said...

bunga tahi ayam wangi x?
hihi~ ;)

Orang Senyap said...

Aideeb ::

senyum sorang2 tue ada 2 makna..
hehe..

satu dia teringat something funny
n keduanya semuanya kelihatan kelakar bagi dia.. gilo larh..

bestnyer mengata orang pepagi niey kan? huhu

Orang Senyap said...

5rux ::

bunga taik ayam 5rux?

adeyh, you rasa baunya macammana?
hehe..

'bunga yang cantik tidak semuanya harum'..

apa y saya nak sampaikan, manusia yang cantik luaran, sejuk mata memandang xsemestinya dia itu baik, bagus n etc..

disebalik bunga yang cantik rupa ada duri yang sedia mencucuk.

hehe.. peace..

aideeb said...

apela ko ni org senyap..senyum sorang2 tu maksudnye hati tengah berbunga2..teringatkan somebody..hahaha(aik ada kaitan la plak bunga n senyum ek)

Orang Senyap said...

Aideeb ::

eyh? macam tue ye deeb? hehe..

well, everybody got their own opinion rite?

hurm, iye gak kan.. saya pun kengkadang suka gak senyum sorang2.. huhu.. tapi im not gila ya.. eheh.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...