sahabat Senyap

Saturday, November 07, 2009

Hati Kosong

Sebutir embun di hujung rumput dapat membalikkan cahaya matahari dan warna biru langit dengan jelas. Unik kan? Bila difikirkan balik, dunia ini sentiasa segar sebagaimana hari pertama kewujudannya. Ia penuh dengan rahsia bagi mereka yang mempunyai mata untuk melihat. Alam… Erm.. Adalah karya seni ciptaan Allah.

Seperti air.. Lembut dan gagah. Cukup lembut untuk mengalir mengikut lekuk2 di bumi dan cukup gagah untuk bangkit dan mengubah bentuk bumi. Kadang2 ya, perkara sekecil ini dipandang remeh oleh sesetengah orang. Hehe. Aku tahu. Sebab aku juga manusia. Tetapi, cuba berikan sedikit cintamu pada alam kerana itulah jalan sebenar memahami keindahan.

Hurm.. Sebenarnya jiwa aku kosooong sangat sekarang ni. Jiwa rasa tak tenang. Macam sunyi, ada jugak sedikit bosan. Semua yang aku sentuh, aku buat. Serba tak kena. Aku pun tak tahu kenapa. Waktu menulis entry ini pun, sekejap2 aku termangu. Hati betul2 kosong! Melihat hari2 yang dulu buatkan aku kesal kerana terlalu sering tidak menyatakan cinta setiap kali aku merasainya. Haha. Emi dah merepek.

Kita mencari damai kerana damai adalah cuaca kepada kebebasan. Di atas segala kebebasan itu. Ya Allah, Kau berikanlah padaku kebebasan bagi mengetahui, berfikir dan bagi menyatakan pendapat secara bebas, sesuai dengan hati nuraniku. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Emi. Salah ke kalau TERsuka dengan orang yang lebih tua? Hahaha. Emi tepuk dahi. Merepek repek dah nie.

16 comments:

|arieza| said...

umur hanya sekadar nombor.. perasaan adalah hak mutlak tnpa sempadan nombor :)

Orang Senyap said...

arieza ::

erm, ya. betul tue..
tapi hanya sekadar suka2 jer..

malooo larh. haha

[z@ck] said...

tak salah suka org yg lebih tua dari kita..dalam Quran pun tak da sebut larangan bercinta dengan org yg lebih tua dari kita..

yg pnting ad keserasian.. =)

Cik Dila said...

tak leh tak leh tak leh

tak leh jugak

langkah mayat saya dulu

Che Adlia said...

wakaka! lgkah mayat cik dila dulu..keh3

|arieza| said...

suke tu la leh move towards syg. klu x suke, cmne nk syg. kn? :p

Orang Senyap said...

zack ::

chemistry what make relationship
last.. yup. betul tue.. hehe

a'ah kan, Rasullullah juga bersama
dengan yang lebih tua jugak dulu..

ah, tapi nie sekadar omongan ksong
jer zack.. TERsuka jer.. haha

Orang Senyap said...

Cik Dila ::

awak niee.. suka macam nie tau.

suka betul tengOk saya jadi
Antertue (Anak Teruna Tua) sampe
bila2 eyh? huhuhu

awak nak jadi mak sanggup ker nanti
ah?

Orang Senyap said...

Che Adlia ::

liya dah restu ke nie?
hehehe

Orang Senyap said...

arieza ::

erm2.. ada betulnya jugak..
macam dah expert jer dalam hal nie awak?

ajar la saya macam mana nak buat??
haha..

sangat2 naif dalam hal nie tau..
huhuhu

speedrider said...

salam..

baru singgah
landing dari search pasal motorsport.
dulu banyak cerita pasal motorsport, sekarang dah kurang?

Orang Senyap said...

speedrider ::

w'salam,

memang info tentang motorsport tue
ada terutamanya dalam Modenas dan
di bawah naungan DRB-Hicom..

citer sal Modenas Yuzy Pachi, new motorcycle, event jelajah, konvoi..

stuff like that.. cuma xberkesempatan nak upload..

aideeb said...

jiwa yg kosong mmg cepat mencetuskan perkara yg pelik-pelik.

ingat:Semakin Kita Beremosi Semakin Akal Tidak Berfungsi (hihihi)

seroja jingga said...

tak salh kalu tesuke org yang lebih tu sket

kamu rasa kosong atau kamu keliru
dgn perasaan kamu.

zkirla
zikir itu pengubat jiwa

Orang Senyap said...

Aideeb ::

haha.. eyh? saya ada sekronik tue
ker deeb?? xkan?? hehe

kelakar la emel tue.. haish.

Orang Senyap said...

seroja jingga ::

ambil wudhu' buat solat istikorah..
mudah2an tenang sikit hati tue..

rasa terisi siket hati yang kosong.

kan?? hee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...