sahabat Senyap

Friday, January 14, 2011

Sudah Tidak Tahan

Kadang2 bila diasak, ditekan selalu dan selalu. Diri akan mula terhimpit, jiwa akan mula memberontak. Hati akan rasa sakit. Sakit sangat. Dan mungkin itu yang aku sedang alami sekarang. Tolong. Tolong tarik tangan aku keluar dari situasi ini. Tolong, sesiapa?

Sedari azali lagi dan selalu aku utarakan, aku seorang yang diam. Jika berlaku perkara seumpama ini kebiasaannya aku hanya akan pendam dalam hati, pendam sampai akhirnya aku jatuh sakit.

Semalam ada rakan nasihat.

“Zam, kalau kau ada masalah cari seorang kawan yang kau percaya untuk ceritakan. Jangan pendam macam ni. Nampak sangat muka kau ada masalah.”

Masalahnya. Aku tak percayakan sesiapa di tempat kerja selepas aku dianiaya sebelum ini. Aku dah serik. Nyaris2 dibuang kerja.

Ya. Dulu memang ada kawan macam tue. Lebih daripada seorang. Tempat untuk diluahkan apa sahaja yang terbuku. Tapi bila melihat komitmen mereka sekarang, Dengan kerja baru. Dengan suami. Dengan BF baru. Entahlah. Biarlah aku macam ini, asalkan jangan dibebankan mereka. Aku tak suka menyusahkan kawan. Aku tak suka membebankan sesiapa.

Dua tiga hari ini si dia ada menegur. Kenapa jarang hubungi dia. Aku tahu dia kecil hati. Tapi semalam sempat hubungi dia sehingga 2 3 jam. Ceritakan masalah aku. Terangkan apa yang aku hadapi sekarang. Alhamdullillah, dia banyak menceriakan aku. Dan aku minta maaf sangat2 kepada semua rakan2 yang lain. Masa yang ada sekarang terlampau singkat. Sangat terhad untuk aku tanyakan khabar.

Hari Sabtu. Cuti minggu. Mungkin aku akan ke ofis kejap lagi, selesaikan mana kerja yang tertangguh. Harap sangat selepas ini akan ada orang yang hargai kerja aku. Dedikasi dan komitmen aku atas apa yang aku buat selama ini. Sebab terus terang, aku sudah tak tahan. Tahap sabar aku sudah mencecah ke maksimum.

Dan kamu tidak akan suka bila lihat ‘orang diam’ naik angin. Aku boleh jamin yang itu.

p/s : I'm Ami. Syukur sangat bila ada Mr S dan Mr T.

6 comments:

IMANSHAH said...

Mr I ni pun dah datang..hehe

Semoga semuanya dipermudahkan

Nana iidyLL said...

ok ar tu bro...ada gak tmpt nk luh...
kat dunia nie mn de yg sng tgk kt bhgia n tenang..

Qaish Nur Mikhael said...

Mr I?? haha
iya, semoga semuanya dipermudahkan. ameen.

Qaish Nur Mikhael said...

hurm nana, nana? nama nana eh? hehe

erm, banyak yang ada hasad dengki skrg.. dah lali la.

ierayahaya said...

ahh.. dat's true.. ssh nk trust org skrg ni..

Qaish Nur Mikhael said...

erm, kadang2 kawan baik sendiri pun belum tentu boleh percaya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...