sahabat Senyap

Saturday, January 15, 2011

Syukur Ada Mr S Dan Mr T

Sebenarnya sudah lama kenal mereka. Cuma mungkin sebelum ini xberpeluang kenal dengan lebih rapat. Tapi bila mereka berdua diserapkan masuk ke satu Seksyen yang sama. Sejak dari situ hari hari aku sudah sedikit lain. Lain yang aku suka.

Mr S dan Mr T, kedua2nya bekas tentera. Jarak umur jika hendak dibandingkan, memang jauh sangat. Mr S perwatakannya agak diam, mahir dalam segi dokumentasi. Anak yang sulung sudah berusia 18 tahun. Mr T pula agak peramah dan kaya dengan pengalaman. Maklumlah, umur sudah menjejak 50. Tapi serius, masih nampak muda walaupun sudah ada tiga cucu. Persamaan antara mereka, kedua2nya sangat berdisiplin dan telus dalam tugas.

Jika ada urusan kerja luar, tugas2 yang memerlukan aku bertugas di luar, aku selesa minta Mr T temankan. Sama juga jika aku diperlukan untuk beri apa2 taklimat. Dan ya, jika ada sesi kaunseling. Mr T sentiasa ada dengan aku. Dan sekiranya tugas melibatkan paperwork, proposal, Standard Operating Procedure, temujanji dengan badan luar. Mr S akan bersama.

Alhamdullillah. Syukur sangat2 bila diberi pembantu kanan dan kiri yang sangat2 membantu. Sekurang2nya, lapang dan ringan sedikit beban yang sebelum ini ditanggung seorang. Mereka juga sering berikan nasihat dan teguran jika ada yang salah.

Syukur. Syukur sebab ada mereka.

p/s : I’m Ami. Entri suka2. Abadikan mereka di sini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...