sahabat Senyap

Thursday, January 20, 2011

Yang Lain Tidak Tahu

$Mereka sedang leka dengan kerja, menjawab panggilan bila deringan telefon berbunyi. Meneliti setiap dokumen yang diterima dalam tray IN sebelum disusun elok ke tray OUT. Bergegas ke Bilik Persidangan atau Bilik Perbincangan bila ada temujanji dengan client, bila ada mesyuarat yang perlu dihadiri.

Itu yang semua orang nampak.

Mereka ketawa, iya sebab mereka kenalan satu tempat kerja. Bila waktu rehat, mereka masing2 memilih untuk bersama, bercerita itu ini. Jika ada masa terluang, koordinat aktiviti yang boleh sama2 serta. Tujuan, nawaitu yang satu. Merapatkan lagi hubungan sesama rakan kerja. Paling terbaru, akan anjurkan Program Treasure Hunt di sempadan Thailand.

Itu yang semua orang lihat.

Dalam diam. Apa yang dipandang hanya sekadar luaran. Bila berhadapan muka manis, di belakang penuh dengan kata seranah. Itu hipokrit.

Bila ada individu yang menyerlah, cemerlang dengan kerja. Akan ada kumpulan yang cari jalan untuk menjatuhkan. Mengaibkan. Mengampu kepada orang tertentu, menggambarkan yang si bagus tadi itu, si bagus itu ini. Ini aniaya namanya.

Ya. Tidak semuanya begitu. Mungkin hanya segelintir.

Tapi.

Entah. Sudah mula rasa bosan.

p/s : I’m Amiey. Gambar hanya hiasan semata2. Lokasi Office Learning Centre.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...