sahabat Senyap

Saturday, February 14, 2009

Dedikasi buat MonteL


Mac 2006 menyaksikan pertemuan
Sehingga kini kita masih kekal teman
Ketahuilah kamu wahai kawan
Kamu antara individu y sentiasa terpahat diingatan

Masa terus berdetik saban hari
I got your message n you said my blog is like a diary
Penutup tirai 2008 diakhiri
Menyaksikan kamu berlalu pergi

Pembuka 2009 menyaksikan hari pertunangan
Aku di sini bertepuk tangan
Kerna kamu sudah mencapai kebahagiaan
Tapi aku risau persahabatan kita y kian renggang

Penghujung Februari kian bertamu
1 Mac aku ingat hari kelahiranmu
Tiada hadiah yang dapat ku jamu
Melainkan doa berpanjangan ke atas dirimu

Hari persandinganmu tahun ini
Aku teruja untuk melihat tawamu di pelamin nanti
Ketahuilah teman aku di sini
Bila dapat anak nanti namakannya as Emy

3 tahun usia persahabatan kita
Menyaksikan banyak tawa dari duka
Yang selalu kita kongsi bersama
Tapi kini seperti sudah sampai ke penghujungnya

Kawan datang dan pergi
Saling bersilih ganti
Tapi satu untuk pengetahuan mu nanti
Aku sentiasa berada di sisi

Apa yang pasti hari kian berlalu
Akan terus merakamkan kenangan mu
Gurindam ini dari Mr Gebu
Untuk seorang teman yang aku bangga menggelar “Sahabatku”

p/s : Im Emy, bila agaknya nak introduce dengan Amy.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...