sahabat Senyap

Saturday, March 07, 2009

Cerita Cintaku

Semua orang punya kisah cinta yang tersendiri. Cinta ini terlalu agung yang membuatkan aku menderita sehingga aku tidak dapat melupakannya buat selama-lamanya. Setiap kali aku bangun dari tidurku, aku rasa sungguh bernafas. Setiap detik dan nafas aku. aku lalui dengan penuh rasa rindu. Entahlah, tak tahu kenapa. Cinta aku padanya terlalu dalam sehingga tiada satupun melodi cinta yang setanding dengannya. Dan yang akan aku temui nanti adalah cerita, cerita cintaku.

Cinta yang mahal itu tak perlu dilafazkan, cinta yang agung itu perlukan pengorbanan. Tak ramai orang yang sanggup bekorban untuk orang yang dia cintai. Ada orang yang sanggup berbuat apa sahaja asalkan puteri/puteranya gembira. Segala penat lelah akan terubat apabila melihat senyuman manis yang terukir dari si dia. Cinta itu sangat unik. Cinta boleh membahagiakan dan tidak kurang juga ia turut boleh membinasakan. Aku masih lagi menunggu, menunggu permaisuriku. Ibarat serangkap puisi ini.

Ke kiri ku buntu
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong
aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu yang seperti sahaja meninggalkan
aku jauh ke dasar kerak bumi yang belum pernah diterokai
warna kurindu
jiwaku biru
menunggu cintaku seperti si buta yang melihat syurga
umpama lampu yang berlilin hitam
lalu menunggu aku terus
kini malam tiba lagi meninggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu sahaja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti itu jugalah rindu aku pada…
kini harus aku menunggu
atau hilang sahaja aku di lamunan yang luas

Berhentilah menangisi pemergianku, bila hubungan kita hanya sampai hari ini. Dan janganlah salahkan semua, kau tak bisa melawan kehendaknya. Maafkanlah bila aku harus pergi meninggalkanmu selamanya tanpa sempat untuk berbahagia. Dan bila ada satu ruang dalam hidupmu untukku, biarkanlah ku hidup selalu di hatimu. Barangkali selepas ini hanya bergelar kawan mungkin. Peluk aku, rasakan cinta, selamat tinggal kekasihku. Biarkanlah ku hidup selalu dihatimu.


p/s : Im Emy. Sesekali berbicara tentang cinta xsalah bukan? Cinta ada di mana2. Jiwai lah cinta. Rasai lah cinta. Kerna cinta itu sungguh menyenangkan.
p/s/s : Im Ikan. Ptuish3..!! Sejak bila ko jadi mamat emo neyh Emy…!!! Oi, wakeup2.
p/s/s/s : Im Zamzani, Aku rasa dia dah biol la Ikan. Mungkin effect terpaksa jadi orang solo yang berpanjangan rasanya.
p/s : Im Emy. Oit, dengki2. Huh.

5 comments:

ejan cakap:xx~aKoo...kaMu suka oRx..SooTh uRseLf...Rite2??:) said...

huhu....makasih ngan advice nya...chenta ker??hihihi...skua ngan setiap apa yang ada...beharap chenta jugak tidak akan putus...huhu(btw...study dulu)hahaha..x salah mencelah...sbb kita semua kawan kan??:)

@deyLL@ said...

pabila si poyo berbicara tentang cinta....hak tuiiii..!!!!poyo tak akan selamanya poyo..haha..gwau jerk...

The Silent Melody said...

buat ejan.. xsalah pun nak mencelah, lagi kerap mencelah lagi i like tau.. hehe.. cinta? saja jer buang tebiat post entry nie.. thanks 4 ur comment.

The Silent Melody said...

ai pilu.. poyo2 slow siket na..?? saya poyo2 pom xberchenta lagi tau.. you tu..?? uh3.. heh.. by da way.. i lap you kekasih gelapku.. hehe

khai aka TAR3 said...

Berhentilah menangisi pemergianku, bila hubungan kita hanya sampai hari ini. Dan janganlah salahkan semua, kau tak bisa melawan kehendaknya. Maafkanlah bila aku harus pergi meninggalkanmu selamanya tanpa sempat untuk berbahagia. Dan bila ada satu ruang dalam hidupmu untukku, biarkanlah ku hidup selalu di hatimu. Barangkali selepas ini hanya bergelar kawan mungkin. Peluk aku, rasakan cinta, selamat tinggal kekasihku. Biarkanlah ku hidup selalu dihatimu.

apa nama lagu ni? ku cari lama sudah o.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...