sahabat Senyap

Friday, March 06, 2009

Lelong Lelong Lelong

Emak kepada Minah : "Yerlah... anak saya blajar lulus universiti.... tak nak bilang baper... tapi biar lah patut-patut.... selalunya yang belajar tinggi dalam lingkungan 10 Ribu.... tapi ini lah satu satunya anak pompuan saya.... harap harap paham jerlah~"
Emak kepada Mat : "Saya paham maksud awak... tapi saya harap awak pun paham lah yer... kalau terlampau tinggi harus ditangguhkan nanti... biarlah dicepatkan biar jauh dari maksiat..."
Emak kepada Minah : "Kalau awak tak mampu... Anak saya nie bukan tak laku... ada banyak lagi yang tunggu.... dah lah harga rendah.... nak cepat pulak tuh... apa nanti orang cakap..."
Mat : "Yerlah makcik... Makcik nie jual anak ke kereta? Takda macam gini.... SEKARANG jugak saya DOWNPAYMENT 2 Ribu... Saya bawak balik anak makcik.... Malam nie saya TEST DRIVE DULU SEMUA.... kalau dalam semua BAIK.... Jangan cakap 10 Ribu 12 Ribu pun saya letak... tapi kalau dah LEMAU, ENJIN PUN TAK BAGUS tuh anak makcik DENGAN DEPOSIT DEPOSIT semua MAKCIK boleh simpan!!"
Gelak?? Terperanjat? I was a witness there. This really happened da.... Sounds funny but if u were there confirm lost kejap.... what happened next was an UGLY scene.... bertikam lidah sampai 3 lelaki bengap datang step hero. Dorang pon kena maki terok2 dgn 'Emak kepada minah' tu. (",)
Sesungguhnya zaman dah berubah, tiada lagi manusia kenal erti ijab kabul, yg dipraktikkan adalah martabat, pangkat dan darjat. Benar walaupun disekolahkan hingga menjadi seseorang yang berjaya, namun mereka lupa akan amanah yang dijanjikan sebelum dikurniakan anak itu. Subhanallah.
p/s : Im Emy, dapat teks ni dari kawan aku. Bila difikirkan balik betul jugak. Benda ni memang berlaku. Tapi, perkahwinan itu sendiri kan sudah termeterai satu ikatan yang sangat suci. Perlu jugak ke menentu belanja. Mansuhkan jer la. Heh, kahwin empat terus aku. Haha

2 comments:

MiEmI..sTaR$HiNe.. said...

aQ simpaTi pDa sapa2 y kEna mghadaPi siTuasi bgNi..

mcM tu..rMai lG la aKn jD aNdalusIa ya..

opSs..lPa nK bg saLam pLa..

he3..soWi ya..

assalamualiKum wbt...

The Silent Melody said...

waalaikumussalam, thanks for leaving your comment.. sapa kata kita perlu jadi andalusia..? eh,kita pulak.. yang penting ada jodoh, then satukan ikatan itu. Done.. chewah, cakap sonang kan.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...