sahabat Senyap

Friday, June 26, 2009

Bila Kita Sayang

Bila kita sayang orang tu
Kita terima je apa yang orang tu kata
Tapi bila dia kata kita?
Saya kata takpe semua manusia tak sempurna.... .

Bila kita sayang orang tu
Kita tunggu dia lama pun x per
Tapi bila dia tunggu kita??? Dia marah2
Saya kata ala, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu..

Bila kita sayang orang tu
Kita x tido pun x pe janji layan dia yang tengah bosan,
Tapi bila kita bosan

Ada dia layan kita???
Saya kata x pe dia busy kot..

Bila kita sayang orang tu
Kita gaduh ngan dia, kita diam je
Tapi dia heboh 1 dunia
Saya kate x pe, dia tension tuu...

Bila kita sayang orang tu
Kita call nak cakap dengan dia
Tapi dia gayut dengan org lain..
Bila jadi camtu,
Saya kata x pe, dia ada hal nak cakap dgn kwn dia...

Bila kita sayang org tu
Kita bercerita dengan dia, cerita ngan tunggul lagi baik
Tp bila dia bercerita ngan kita..
Kita dengar, sepatah2 kita ingat
Saya kata x pe sayang katakan..

Bila kita sayang orang tu
Kita n dia lapar
Tapi kita bagi semua roti kita kat dia
I kata, ala jagalah hati dia, sian dia...

Bila kita syg orang tu
Kita sanggup bagi dia rest bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia nak jugak kita layan dia bila dia bosan..
Adil ke? Saya kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita sayang org tu
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit, Dia siap boleh kuar ngan kawan2 dia
Saya kata, ala x pe, x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam..

Bila kita sayang org tu
Kita x penah pentingkan diri sendiri
Tapi dia hipokrit tahap cipan gaban
Saya kata x per, dia mmg camtu kena lah terima..

Bila kita sayang orang tu
Nampak lalat kat makanan dia, kita halaukan
Tapi dia lak kalau nampak lalat kat makanan kita, dia biarkan je
Saya kata, takpelah, takkan dia asyik nak buat semua benda untuk kita..

Bila kita sayang orang tu
Kita x sanggup tengok dia derita
Tapi dia x pernah hargai diri kita,
Saya kata, tau x betapa kita sayangkan dia...

Bila kita sayang orang tu
Kita sanggup tinggalkan dia selama2nya untuk dia bahagia
Tapi adakah dia tahu pengorbanan kita??
Saya kata, x pe, janji dia bahagia

p/s : I’m Emy. Got this text from Adeeb. Rasa cam ada kena mengena jer ngan sapa2 kan? Hehe.

6 comments:

mynamyra said...

hmm,,

sikit ade terasa kena mengena ngn
text tuh..

huuhuu..

long tyme no blogging eh?

Orang Senyap said...

mynamyra ::

erm, sibuk sikit lately nie
sejak2 dapat pangkat baru
sampai sakit terus.. huhu..

sampai kurang masa untuk update blog,
tapi artikel tue sentiasa ada
dalam my laptop.. cuma xsempat
nak upload ja..

beysa, mana ada broadband..

hehe

Att Ashburn said...

kekasih yg sengal..
xmo jenis ni...

::cik kikiLaLa:: said...

sy sukakan entry ini.*pernah berada di situasi tersebut*

Orang Senyap said...

Att Ashburn ::

hurm, memang teruk pun kalo
dapat yang jenis tu..

tapi kalau dah sayang,
kentut pun wangi..

ye dak?

hehe..

love is blind..

Orang Senyap said...

cik kiki lala ::

really kiki? eh, betul boleh panggil
kiki. eheh..

erm, which part is you ?

yang si lupa atau si setia tue?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...