sahabat Senyap

Thursday, June 11, 2009

La La La Kerjalah (My Workplace)

Di hadapanku ada timbunan invois dan report dari Vendor untuk tempoh dua tahun yang perlu aku buat rumusan sebelum dijadikan satu report. Di sisi kiri pula ada kertas proposal aset dan paperwork untuk 3 asigment yang perlu aku selesaikan dengan dateline yang agak singkat. Di dalam tray dapat dilihat timbunan dokumen untuk satu lagi job scope baru yang turut diamanahkan kepada aku. Aku pada waktu ini agak blur. Semuanya penting. Tapi aku jadi lost untuk selesaikan yang mana satu. Yang mana perlu aku dahulukan. Untuk seketika aku rasa kosong. Rasa ingin sahaja aku terbang tinggalkan semua kertas2 putih yang berserakan di atas meja aku itu. Biar mereka hilang. Cukup walaupun sekejap.

Tadi aku ada meeting dengan Union (Kesatuan Pekerja), aku merangkap setiausaha kepada Manager HR. Satu lagi pengalaman baru buat aku. Sebelum ini aku di dalam Jabatan Pentadbiran, tapi kini skop kerja aku dipanjangkan ke Jabatan Sumber Manusia dan diberi mandat sepenuhnya mengendalikan seksyen IR. Agak bercelaru pada mulanya, 2 Jabatan 2 Seksyen kini aku perlu galas. Secara tidak langsung menjadikan minggu ini minggu paling sibuk buat aku. Ah, stressnya. Tapi aku seboleh2nya tidak mahu stress itu dekat langsung pada aku. This is process of learning for me. Aku mahu enjoy every minute of it.

Kadang2 itu dalam kita menjalankan tugas harian, benar tekanan itu sentiasa ada. Jika tertekan aku suka senyum sendiri. Paling tidak tekanan itu sedikit reda. Sungguh, kebelakangan ini senyum aku itu bagai hilang. Tapi aku tidak lupa, buat insan yang sentiasa back up dan tidak jemu memberi buah fikiran dalam melancarkan lagi kerja aku itu. Aku ucapkan TERIMA KASIH banyak2. Kamu teman yang sejati. Dan buat Yuza, thanks juga kerna sentiasa ada temankan aku berbual jika otak aku beku dengan kerja. Pada kamu2 itu, sentiasa aku ini ada jika kamu perlu bantuan dari aku nanti.

Projek suka2 aku kini sudah menampakkan hasil. Projek apa? Heh. Dalam masa yang sama aku ada daftar my own company (Enterprise). Produk aku simple jer, sekadar suka2 manfaatkan ruang senggang. Ternak keli dalam kanvas. So far alhamdulillah. Dalam masa yang sama juga aku turut join Hai-O Marketing.

Minta maaf jika entry kali ini agak bosan. Tiada idea sebenarnya. Hehe. Sekadar ingin membawa kamu meninjau workplace yang aku duduki kini. Weird jugak kadang2 tue, I’m only 22 years old actually. Tapi perlu react matured dalam ‘dunia’ nie. Pada siapa yang kenal aku itu, kamu tahu yang aku bukan orang yang itu. ‘Orang gila’ ini. Satu hari tidak menghuru harakan hidup orang lain xsah. Haha. Sekian dulu dari Senyap. Peace.

p/s : I’m Amyzie. Gelisah ku gelisah mengenangkan masa.. lalalalala

6 comments:

mynamyra said...

yaa,,

lalala kerja laa,,,

5rux said...

best nye ada keje..
kite xde kje pun..
;(

ejan cakap:nama aKoo..NuRfarIzaN aNaK sULung pakCik AhMad said...

mgkin gtu jgk ea bila aq kerja...kan3 mr.senyap...hehehehe...dalam kmatureran pun mesti senyum k??hehehehe:)

Orang Senyap said...

mynamyra - iya,

lalala, bekerja..

haha

rindu zaman kecil dulu..

hurm..

Orang Senyap said...

5rux - eyh awak..

awak study lagi ke atau
dah grade?

kerja tu akan ada,

rezki masing2 sudah ditetapkan
oleh nun yang di Atas sana..

sabau yo lah ya..

eheee

Orang Senyap said...

makcik ejan - iya..!!

kamu juga akan begitu nanti??

hahaha

lain la kalo kamu bertemu jodoh dengan

dato'2 tue..

dok umah goyang tangan jer..

hehe

goyang tangan suh maid
sediakan semua..

goyang tangan mintak
elaun bulanan dari dato'

hahaha

hurm, kalo dapat
title dato' Senyap pun
okey jugak kan??

ameeenn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...