sahabat Senyap

Saturday, October 17, 2009

Selamat Hari Sabtu

Hari adalah bagaikan sepatu yang perlu dipakai untuk berjalan. Tidak pernah ada hari yang panjang dan jika ada, hari yang panjang itu pasti ada akhirnya. Hari yang saban kita lalui adalah pemberian Tuhan yang melimpah, di mana kita dapat mengubahnya menjadi kekayaan yang besar.

Akhirilah peristiwa hari ini dan kemudian lupakanlah seluruhnya. Berbahagialah atas apa yang kita dapat hari ini dan berusahalah serta memohon pada Tuhan bagi kebaikan hari esok. Walau apa yang kita kerjakan itu menguntungkan atau merugikan dapat dilihat dan diterangkan oleh esoknya.

Amat tidak baik memandang hari hadapan dengan mata ketakutan. Hadapilah hari hadapan yang suram dengan hati jantan dan tanpa rasa takut. Bisik pada hati. “Aku tidak takut akan hari esok, kerana aku sudah melewati hari kelmarin dan aku cintakan hari ini.” Persiapan yang baik untuk hari esok adalah sekarang. Perlu diingat, pagi yang berkabut tidak bermakna tandanya akan hujan.

Dan apabila purnama sudah bersilih dengan mentari pagi yang mula mengambil tempat menyinarkan cahayanya di segenap inci bumi. Aku tahu, hari esokku sudah bermula hari ini. Dengan lafaz Bismillahirromanirrohim. Aku senyum senang pada hari baruku. Heh. Peace dari Senyap.

p/s : I’m Emiey. Agak ketat dan kelat minggu ini. 1st setiap hari ada sahaja rakan sekerja yang terlibat dengan kemalangan jalanraya sehingga ada yang koma. 2nd berlaku kes histeria sehingga ada yang meninggal kerna santau dan 3rd my best friend got sick. Kesian dia. Wish you get well soon ya buddy.

2 comments:

aideeb said...

selamat hari-hari..(takkan sabtu je yg selamat?) huhuhu

Orang Senyap said...

aideeb ::

hari yang lain tak setenang hari
sabtu.. hehe

i just love saturday..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...