sahabat Senyap

Friday, October 30, 2009

Senyum Selalu

Senyum adalah laksana matahari pagi. Ia menjadi penghibur bagi yang putus asa, sinar bagi yang berdukacita dan penawar hati bagi orang yang kesusahan. Senyum tidak dapat dibeli, diminta ataupun dicuri kerana senyum bukan milik sesiapapun sebelum diberi kepada orang lain. Ia mengkayakan jiwa orang yang menerima tanpa memiskinkan orang yang memberi.

Berikan senyuman anda kepada setiap orang yang anda jumpa, maka anda tersenyum dan menerima senyum-senyuman. Sungguh, tidak ada sesuatu yang lebih menyenangkan daripada menimbulkan senyum pada orang lain, terutama pada wajah yang kita cintai. Benar kan? Senyum itu boleh dikatakan satu ibadat, sebab dengan senyum kita menggembirakan hati orang lain.

Temuilah orang dengan senyuman. Bawalah selalu senyuman dan tinggalkanlah segala perasaan gelisah di rumah sahaja. Dengan senyum, ia membawa kebahagiaan di dalam rumah, berjasa baik dalam dunia perusahaan dan menjadi lambang pada persahabatan. Senyum menolong memperbaiki rupa seseorang dan membuat dia lebih senang tanpa berbelanja. Jadi, senyumlah selalu! Hehe.

p/s : I’m Amiey. Hari ini dah mula senyum sedikit. Hehe.

2 comments:

aideeb said...

senyum kambing pon comel

Orang Senyap said...

aideeb ::

yup! hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...