sahabat Senyap

Saturday, April 25, 2009

Cerita Dulu-Dulu

Ini cerita 13 tahun lepas. Ini tempat kelahiran aku. Cameron Highland. Bersama teman sepermainanku Shuq. Dulu-dulu ini tempat kami bermain. Bekejaran di balik kabus. Seronok.

Dulu-dulu. Ini kawasan perumahan kami. Kami selesa walaupun dikelilingi oleh bukit2 hijau. Tapi kini, bukit2 hijau itu ada yang ditarah untuk tujuan perumahan dan penebangan kayu balak secara haram. Bumi Cameron dah xsejuk lagi.

Dulu-dulu. Ini sekolah aku. Sekolah Kebangsaan Tanah Rata. Cikgu-cikgu semua lawa-lawa. Aku suka ! Shuq pun sama. Tapi aku dan Shuq berbeza kelas. Tapi xpe sebab dulu-dulu kami jiran. Jadi xkesah. Siang malam selalu jumpa. Kadang2 aku tido umah Shuq je.

Dulu-dulu. Hujung minggu kami selalu lepak kat sini. Best tengok kilang teh. Ada masa kami panjat bukit teh tapi bila turun bukit badan kami lebam2. Sebab apa? Sebab kena sengat ngan tebuan bukit. Sakit. Tapi kami ketawa. Sebab lucu.

Itu dulu-dulu. Kini-kini, ini wajah aku dan Shuq. Oopps, wajah aku dikerat untuk tujuan keselamatan. Biasa la orang Senyap. Tak gemar populariti. Tapi cun kan aku dalam blazer? Sungguh kuporat duniaku kini. Shuq pun sekarang not bad. Dia dah bergelar Pegawai Kerajaan. Gaji dah ribu-ribu lemon. Oit, jangan lupa ur bro na. Peace !

p/s : Im Emy. Dapat kekal bersama dengan rakan childhood dulu-dulu adalah sesuatu yang miracle. Don’t you think?

5 comments:

Unknown said...

aduh...best ea tggal kwasan y sejuk...hihihih:)

Qaish Nur Mikhael said...

erm, memang best.. tapi itu story lama.. now saya ada dekat jer dengan awak.. area alor staq nie.. ambik dialog filem '9 September' jap.. "pejamkanlah mataku, rasa aku ada di sebelah dengan dirimu".. hehe

momo said...

besY dpt jmp kwn2 tme kecik2 dlu..

mr. senyap duk as???

Unknown said...

pejamkan mataku2...adedeeh...ada di sebelah cik dieylla...hihi..jgn marh:)

Qaish Nur Mikhael said...

to ejan ; kenapa kamu pejam mata sebelahnya dieyla.. huhu.. kena karate sponebob juga karang.. haha

to mimi; mr senyap? wah, kalo macam tue i panggil u cik Manja yer?? a'ah, saya tinggal area AS, dalam 20 minet sampai la kat sana.. skool i pom kat situ dulu.. Teknik Jalan Stadium.. ujung minggu panjat pagar pegi tengok bola kat stadium.. hoho.. very da nakal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...