sahabat Senyap

Sunday, May 03, 2009

Duta Produk Kesihatan

“Permohonan untuk melakukan promosi jualan di premis tuan…”

Sedikit isi surat permohonan aku tatap di dalam kantung inbox emel. Check calendar. Hurm, takde apa2 permohonan untuk tarikh yang diminta. Okey. Pantas aku gapai chop “Approved” dan terus reply permohonan dari syarikat 7th Int Sevent Sdn Bhd itu. Pantas jemari aku mendail number Pegawai Pemasaran syarikat ini dan khabarkan permohonan mereka diluluskan.

Done. Siap satu kes. Aku malas nak tumpu pasal kerja remeh temeh macam nie lama2. Banyak lagi kerja2 yang menunggu minta dilangsaikan.

Salah satu job scope kecil aku di bahagian Pentadbiran adalah berurusan dengan mana2 syarikat luar yang ingin mempromosikan produk mereka di syarikatku. Actually, aku kena ambil alih job nie buat sementara sejak PIC (Person In Charge) dia kena pindah pegi Shah Alam. Dah xde orang nak ganti. Terpaksa ah. Erm, bagi sapa2 yang nak berurusan dengan aku boleh straight email me at
mzamzamy@modenas.com.my . Don’t worry bout publisiti. Aku boleh handle. Tapi nak email hal lain2 pom no hal.

Tepat jam 9.30 pagi pada tarikh yang berkenaan. Encik Imran a.k.a Pegawai Pemasaran syarikat itu sudah menunggu aku di lobi. Ah, tengah sibuk nie. Curi masa kejap, jumpa Zura mintak dia handle bout announcement n contact Fauzi mintak setup tempat untuk promosi. Lepas short briefing yang aku beri pada Encik Imran, aku terus sambung kerjaku seperti biasa dan biarkan Encik Imran lakukan promosinya. Cara mana nak promote itu terpulang.

Tapi selang 1 jam selepas rehat pertama. Aku hairan kenapa staff2 perempuan tersengih2 bila kunjungi booth Encik Imran. Yang lelaki pula seperti malu2, ada yang beli produk tapi mereka macam sembunyi2kan. Apa yang nak disorok? Tiba2 datang Asri ke mejaku.

“Lepas ni hang boleh jadi Duta Produk Kesihatan la Zam?” Katanya sambil tersenyum. Senyum ada makna tuh.

“Duta? Owh, bout that promosi ker? Macam mana produk dia, okey tak? Aku pun xsempat tengok la apa yang dia jual. Kalot sangat.”

“Hah, hang tak tau ke dia jual apa? Baik hang p tengok.” Balas Asri.

‘Lain macam jer nie’ getus hati aku.

Ya Allah. Apa yang aku dah buat nie. Macam nak pengsan jer aku waktu tue bila lihat produk yang Encik Imran promosikan. Segera aku buka balik surat permohonan tempoh hari. Setiap patah baris aku baca. Tak ada yang pelik pun. Tapi kenapa…

Aku cuba lagak seperti biasa.

“Macam mana hasil jualan Encik Imran? Ada sambutan ke?”

“Boleh tahan, Cuma ada mereka yang malu2 nak beli. Encik Zam boleh la cuba satu. Nah, ini saya bagi sample untuk Encik Zam cuba.” Jawab Encik Imran.

Dengan agak kaku aku terima sample dan satu risalah aku capai.

‘Produk Kesihatan LELAKI. Krim ***** ini boleh digunakan sebelum anda ingin melakukan seks. Jaminan dipastikan. SURE UP. SURE UP’

Begitu bunyi risalahnya. Buat seketika aku jeling sample percuma kat tangan aku…. Lama. Sedikit gerun tapi minit seterusnya aku tersengih tanda lucu. Apa JADAH aku nak buat dengan krim sample ni. Aku bukannya kahwin lagi. Huh !!

p/s : Im Emy. Hurm, no comment…

2 comments:

Unknown said...

hahaha:)rasain lho...tu la...lain kali baca surat tu betul3...hik:)

Qaish Nur Mikhael said...

eheh.. erm2 baik ejan..
itu hari sangat busy larh..
it wont happen again..
thats for sure..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...