sahabat Senyap

Sunday, May 03, 2009

Terus Aku

Merenung aku terus
Berkhayal kian depan
Layar membawa jauh
Hilang tanpa pamitan silam

Terus aku terus
Melangkah tabah menuju sebarang kemungkinan
Menempuh segala macam ujian
Dalam ku menapak
Pernah aku tersungkur seketika
Tapi tak lama
Hidup kena bangkit
Bangkit lagi terus

Secebis azimat ku genggam
Secangkir azam ku tanam
Untuk diri terus kuat
Terus lagi bernafas
Agar tidak lagi terus tenggelam

Teman jadi dahan
Keluarga ibarat akar menjalar
Daun gugur bagai kawan
Yang terus hilang dimamah masa

Tetap terus aku
Berenang di bahtera yang dipanggil hidup
Hidup ini perlu terus

p/s : Im Ami. Puisi aku buat dalam 5 minit.

2 comments:

87 said...

please..
tolong jangan membazir ideal kamu
klo orang ciplak..???
rugi tau
haih..geram la budak ini
rasa cam nak kepok2 je kepala tu.

Qaish Nur Mikhael said...

hurm, ye jugak yer..
tapi nak publish kat mana??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...