sahabat Senyap

Saturday, May 23, 2009

Pro Dan Kontra

Seingat aku, aku mula berjinak dengan penulisan blog sejak Januari 2009. Jika dihitung dengan jari usia aku masih lagi agak jagung. Masih hijau. Banyak yang aku tulis sebenarnya. Semuanya berkisar tentang aku. Kawan2 aku dan segala luahan hati aku. Senang cerita, semuanya tentang aku. Blog bagi aku ibarat e-diari. Ia boleh disertakan gambar, animasi bergerak, lagu dan design mengikut selera sendiri disertakan juga kata2 yang lahir tulus dari hati. Secara tidak langsung blog dapat menjadi medium bagi orang untuk lebih mengenali si penulis dengan lebih dekat.

Individu yang mula menarik minat aku untuk aktif menulis adalah my bestie. Dan aku gembira ada juga orang lain yang ingin punya blog sendiri bila baca blog aku. Walaupun my ‘bestie’ aku itu dah macam hilang tiba2. Sudahlah, ada juga terfikir nak tamatkan jer blog ni tapi ada juga reader yang mintak aku terus menulis. Entah, aku tak tahu kenapa. Yang pasti, jemari ini masih belum letih menari.

Jika ada Pro, ada juga Kontra nya. Seboleh2nya aku nak kekal invisible. Tapi nak buat macam mana, silap aku juga. Ada juga dikalangan rakan sekerjaku dah mula menerjah page ni. Dari sekecil2 angka dan aku harap tidak akan jadi la sebesar2 angka. Bagi individu yang secara tidak sengaja ter enter page ini. Erm, lambai sikit. *wave wave. Heh, agak kaku dan kurang ikhlas aku melambai. Diam2 na? Aku tau kamu dari Marketing Department. Dan aku harap kamu hanya promosi motor cukup la, not my blog. Hehe

Nampaknya aku kena lebih berhati2 lepas ni kalo nak menulis kata2 kutukan yang melibatkan mereka. Haha. Adeyh. Malu beb bila aku dapat tahu yang korang dah tau apa yang aku tak nak korang tau. Tau2 jer la apa yang aku maksudkan. Jangan biar yang lain tau sama sudah la ye. Peace dari Senyap. Or, should I say. Peace dari Zam… Hurm…


p/s : Im Emil. Di sebalik topeng itu adalah aku.

2 comments:

Amy said...

tima kasih lah kat reader yg menghalang niat x suci zam tuk berhenti 'berblog 'he3...kalau x tmbah silent lah dunia blog xnpa SILENT MELODY

Qaish Nur Mikhael said...

amy - eheh, sapa la reader tue gamaknya yer..?? hurmmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...